Kurs Marknadsföring i Sociala Medier Distans
Köpresan, innehåll, bilder, mäta, planering och praktiskt arbete
Kurs Marknadsföring i Sociala Medier Distans med tillgång till kursen i 12 månader.
Studera i egen takt när du vill
ANTAL VECKOR: ca 16 veckor (du har tillgång till kursen i 12 månader)
EGNA STUDIETIMMAR: ca 10 tim/v men du kan göra kursen snabbare om du vill genom att lägga ner fler timmar/vecka
PRIS: 9.995 kr exkl. moms och 12.494 kr inkl. moms
ÖVRIGT: Många övningsuppgifter med personliga kommentarer. Vi svarar på uppgifter oftast inom 12 timmar om inte snabbare.
Du loggar in och går igenom kursen när du har tid. Kursportalen har öppet varje dag, dygnet runt, året om.Du lägger själv upp ditt kursschema så att det passar dig. Du har tillgång till kursen i 12 mån.
Har du några frågor kan du kontakta kursledaren på vårt forum eller via e-post. Kör du fast helt och hållet finns det möjlighet att boka ett ZOOM-möte med din kursledare så att du kan komma vidare.
I kursen lär du dig vilka kanaler med hänsyn till din målgrupp som du ska satsa på samt hur du sätter upp dem för företag. Du lär dig även vilket innehåll som passar de olika kanalerna och hur du skapar det i praktiken. Du lär dig skriva innehåll, mäta statistik, schemalägga, redigera bilder och video för sociala medier och hur du ska hitta rätt innehåll att dela.
Om kursen
Du kommer lära dig hur du arbetar med de olika kanalerna och vad du ska göra i de olika kanalerna. Vilket innehåll passar för de olika plattformarna. Du kommer få tips på vad du kan skriva om och hur det kan presenteras. Du kommer praktiskt att skapa olika kanaler för företag. Vi tittar på hur du kan mäta allt för att se din framgång och mycket mer. Du kommer även lära dig bild- och videoredigering med Photoshop för att skapa snygga och lockande bilder samt varumärkesbyggande profilbilder i dina sociala kanaler.
Kursen varvas av videogenomgångar med många uppgifter. Alla övningar kommenteras personligen av din lärare så att du utvecklas och kan gå vidare med kursen..
Kursinnehåll
- Vad kan man göra i de olika kanalerna?
- Sätta upp mål
- Köpresan i sociala medier
– Skapa medvetenhet över ditt varumärke
– Skapa förtroende
– Sälj - Statistik
- Hur många kanaler ska man finnas i?
- Innehåll
– eget innehåll
– dela andras innehåll - Olika innehåll för olika kanaler
- Hitta innehåll att dela
- Skriv blogginlägg och dela
- Schemalägg
- Socialt lyssnande
- Mäta framgång
- Marknadsföring
Praktiskt arbete
- Canva: bilder & rörligt för sociala medier
- Facebook för företag
- Instagram för företag
- Youtube för företag
- Pinterest för företag
- LinkedIn för företag
- Twitter för företag
Att studera på distans!
Du gör kursen i eget tempo och loggar in på vår kursportal. Kursen består av ett flertal videofilmer som vi själva har spelat in. Kursen motsvarar en 2-dagarskurs i klassrum. Ett flertal övningsuppgifter finns att ladda ner och genomföra som skickas in för kommentarer och personlig feedback. Du kan alltid kontakta din lärare om frågor uppstår.
Programvara
Du behöver skaffa programvaran på din dator för att kunna genomföra övningsuppgifter och träna på egen hand.
Har du inte programmet kan du alltid ladda hem en testversion från adobe.se och den gäller i 7 dagar sedan slutar den att fungera.
Har du frågor om våra kurser, kontakta Madeleine direkt:
tel: 0709 39 14 25
e-post: madeleine@mediakurser.se
Ta del av nyhetsbrev!
“Kursen Diplomerad Webbproducent: Jättebra med roliga och utmanande inlämningsuppgifter och jättebra att det är online så man kan gå tillbaka och kolla hur man skulle göra ;-). Mycket kompetenta och sympatiska kursledare!”
Anita Larsson
“Kursen Webbredaktör: Smidigt att man kan spola tillbaka filmen när man kör fast, och titta från början igen. Ibland när jag körde fast mejlade jag iväg frågor till lärarna och då fick jag svar snabbt, det är värdefullt. Kursledarens kunskaper var utmärkta. Jag är intresserad av flera kurser och återkommer gärna igen ;-).”
Marita Andersson
Webbredaktör
”Kursen Diplomerad Webbredaktör: kursen är massiv och heltäckande, smidig att genomföra och direkt praktiskt användbar för en journalist. Kursledarna är engagerade, kunniga och snabba på att svara.”
Per Lindahl
Frilansare & journalist
“Engagerad lärare med stor kunskap som kunde förmedla kunskapen på ett enkelt sätt. Idag använder jag de kunskaper jag fick från kursen varje dag, bland annat genom att twittra flera gånger dagligen på @svt_vipatv.”
Marika Ireblad
Marknadschef
“Kursen Diplomerad Grafisk Formgivare: upplägget över lag! Det har varit så lärorikt att hela tiden göra allt praktiskt steg för steg. Korta filmer där man först kan titta och sen testa allt själv. Skulle det bli fel eller man inte kan är det enkelt att titta på just den filmen med det momentet igen. Jag har haft ENORM nytta av detta även i mitt jobb när jag stött på något jag inte kommit ihåg.”
Anne Werner
Grafisk formgivare
“Kursen Grafisk Formgivare: De korta och pedagogiska filmerna som tog en steg för steg framåt. Att jag kunde göra kursen Grafisk Design när jag själv hade tid och att man kan titta på filmerna om och om igen ifall det är något man inte har förstått. Mycket bra sätt att lära sig på :).
Elisabeth Lif Hagen
Storsjöhus