Sociala Medier Manager
Köpresan, innehåll, bilder, mäta, planering och praktiskt arbete
Kurs Sociala Medier Manager – den här kursen i Sociala Medier finns både som klassrumskurs / livestream och distanskurs
Boka Kurs Sociala Medier Manager
Du kan välja att delta i klassrum eller ”hemifrån” vid egen dator online. Fungerar lika bra som att sitta på plats i klassrummet. Valet görs i bokningsformuläret.
Boka » Sociala Medier Manager 2024-12-09 – 2024-12-12
Boka » Sociala Medier Manager 2025-03-03 – 2025-03-06
Boka » Sociala Medier Manager 2025-06-02 – 2025-06-05
ANTAL DAGAR: 4
TID: 9-16
PRIS: 14.995 kr exkl. moms
PLATS: Drottninggatan 88 D, inne på Centralbadets gård
ÖVRIGT: I kursens pris ingår för och eftermiddagsfika samt lunch. Dessutom ingår tillgång till videofilmer (12 mån) inspelade av oss själva motsvarande det du lärt dig på kursen så att du kan repetera efteråt i lugn och ro.
Bok kan köpas till extra vid bokningen om du vill (472 kr). Inget som behövs för kursen utan den är till för att läsa i efteråt.
Vill du bli en social media-expert? Lär dig allt om att skapa grymt innehåll, nå ut till rätt personer och få dina följare att uppskatta ditt varumärke.
Dag 1: Grunden & Målsättning
- Varför sociala medier 2024? – Djupdykning i de senaste trenderna och varför sociala medier är mer viktiga än någonsin för företag.
- Sätta upp tydliga mål: Hur man definierar SMART-mål för sociala medier som är mätbara och kopplade till affärsresultat.
- Köpresan i sociala medier 2024: Hur köpresan har förändrats och hur man anpassar sin strategi för att möta dagens konsumenter.
- Hitta din målgrupp: Avancerade verktyg och tekniker för att hitta och förstå din ideala kund på sociala medier.
Dag 2: Innehållsstrategi & Reels
- Konsten att skapa engagerande innehåll: Tips och tricks för att skapa innehåll som sticker ut och får din målgrupp att agera.
- Reels-masterclass:
- Förstå algoritmen: Hur man optimerar Reels för att nå fler.
- Kreativa format och trender: Håll dig uppdaterad om de senaste Reels-trenderna.
- Praktiska övningar: Skapa egna Reels från grunden.
- Olika innehållstyper för olika plattformar: Anpassa ditt innehåll för olika sociala medier.
- Content kalender: Planera och schemalägga ditt innehåll för maximal effekt.
Dag 3: Betald Annonsering & Mätning
- Rörlig annonsering: Från stillbild till video: Hur man skapar effektiva rörliga annonser för olika plattformar.
- Plattformsspecifik annonsering: Djupdykning i annonsverktygen på Facebook, Instagram, TikTok och LinkedIn.
- Mätning och analys: Hur man mäter framgången med sina sociala medier-kampanjer.
- Optimering för resultat: A/B-testa och förbättra dina kampanjer kontinuerligt.
Dag 4: Avancerade Strategier & Framtiden
- Social handel: Hur man använder sociala medier för att driva försäljning.
- Influencer marketing: Samarbete med influencers för att nå nya målgrupper.
- TikTok för företag: Utforska TikTok som en kraftfull marknadsföringsplattform.
- Framtidens sociala medier: Vad kan vi förvänta oss?
Praktiska verktyg och plattformar:
- Canva: Skapa visuellt tilltalande innehåll för alla dina sociala medier-kanaler.
- InShot, CapCut: Redigera videor och skapa Reels som ett proffs.
- Sprout Social, Hootsuite: Hantera flera sociala mediekonton effektivt.
- Google Analytics: Mät och analysera din webbplats trafik.
För vem
Vår kurs vänder sig till dig som ska arbeta med Sociala Medier.
Kursens mål
Målet med kursen är att du ska förstå nyttan med sociala medier och hur ditt företag eller din organisation kan använda sig av sociala medier för att marknadsföra era tjänster och stärka kundrelationer.
Workshopdator (klassrumskurs)
Dator finns på plats. Du kan välja att låna Mac eller Windows som workshopdator på våra kurser. Valet görs i bokningsformuläret.
Små grupper
Max antal deltagare på våra kurser är endast 8 personer.
Nästa steg
Kursledaren
Våra kursledare arbetar aktivt som frilansare både med utbildning och reklamproduktion. Vi har varit aktiva i branschen sedan mitten av 90-talet och har lång erfarenhet. Vi är Adobe Certifierade Instruktörer och Experter vilket innebär djupa och avancerade kunskaper inom Adobes programvaror.
Har du frågor?
Om du undrar över någonting är du välkommen att kontakta oss på telefon 08 406 00 30 eller info@mediakurser.se
Kurs Sociala Medier Strategier
”Bra upplägg, som gav en bra överblick över hur man kan jobba med sociala medier. Många bra tips. Grundläggande saker som lätt glöms bort i jakten på att ”vi måste finnas på sociala medier-paniken”.. Tips på program som kan hjälpa dig att analysera och förstå målgruppen. Kursledaren var tydlig och bra, hade mycket bra kunskaper och kunde svara på alla relevanta frågor. Mycket bra bollplank.”
Anna Liljeberg
f.d. chefredaktör Tara
Relaterade kurser
Kurs Sociala Medier Manager
kurs sociala medier, facebook, instagram, linkedin, youtube, twitter