Kurs Google Tag Manager grund
Kom igång med Google Taggstyrning
Kurs Tag Manager Grund, 1 d, – den här kursen i finns både som klassrumskurs / livestream och distanskurs
Boka Kurs Google Tag Manager Grund
Du kan välja att delta i klassrum eller ”hemifrån” vid egen dator online. Fungerar lika bra som att sitta på plats i klassrummet. Valet görs i bokningsformuläret.
Inga Evenemang
ANTAL DAGAR: 1
TID: 9-16
PRIS: 5.995 kr exkl. moms, 7.494 kr inkl. moms
PLATS: Drottninggatan 88 D, inne på Centralbadets innergård.
ÖVRIGT: I kursens pris ingår för och eftermiddagsfika samt lunch. Dessutom ingår tillgång till videofilmer (12 mån) inspelade av oss själva motsvarande det du lärt dig på kursen så att du kan repetera efteråt i lugn och ro.
Till den här kursen finns det inte en bok att köpa till extra
DU KANSKE OCKSÅ GILLAR: Digital Marknadsförings-paketet (3 kurser till förmånligt pris).
Studera i egen takt när och var du vill
Distanskursen motsvarar innehållet på vår klassrumskurs. Det finns inga tider att passa och du gör kursen i din egen takt. I kursen ingår förinspelade videofilmer och textavsnitt. Den här kursen har inte några inlämningsuppgifter utan tanken är att du testar Google Taggstyrning på ditt eget konto och egen webbplats. Du kan däremot ställa frågor och få support från kursledaren. Du har tillgång till kursen i 12 månader.
Du startar när du vill efter att du registrerat dig på kursen och vi har godkänt ditt konto.
PRIS: 3.995 kr exkl. moms (4.994 kr inkl. moms)
TID: Ca 20-30 timmar beroende på hur mycket tid du lägger på dina övningsuppgifter.
ÖVRIGT: På den här kursen finns det ingen bok att köpa till extra.
Fördelarna med att använda Google Tag Manager (Google Taggstyrning på svenska) framför enbart Google Analytics är att när du har implementerat den kod du behöver kan du konfigurera allt i Google Taggstyrning, utan att behöva ha kodkunskap för att ytterligare modifiera koden på din webbplats. Alternativen för att spåra och filtrera användarinteraktioner på din webbplats är oändliga med Google Tag Manager
Kursen är en introduktionskurs där vi går igenom grunderna så att du kan komma igång med Google Tag Manager (Taggstyrning).
Kursinnehåll
- Google Tag Manager – gränssnitt
- Konfigurera ett konto
- Installera spårningskod i Header och Body
- Installera Google Taggstyrning till WordPress med tillägg
- Förhandsgranska och publicera
- Utlösare. taggar och variabler
- Vad är händelser (events)
- Exempel på enklare, anpassade händelser
- Google Ads remarketing
- Microsoft advertising
- Installera en Meta-pixel
- Utesluta intern trafik i Google Analytics
Sagt om kurs Google Analytics Grund
”Pedagogisk lärare, fick verkligen den grund jag behöver och mycket mer! Eftersom jag var själv på kursen blev den skräddarsydd, vilket var toppen för mig!
Tusen tack för en mycket bra dag!”.
Maria Tjernqvist
ecster.se
För vem
Den här kursen hjälper dig att komma igång med Google Tag Manager så att du kan implementera taggstyrning till Google Analytics 4.
Kursens mål
Du lär dig skapa ett konto i Google Tag Manager och hitta i gränssnittet. Vi lär oss skapa taggar för några enklare händelser som att spara klick i menyer och knappar, remarketing i Google Ads, Meta-pixeln (Facebook) och Microsoft Advertising. Kursen är en introduktionskurs så att du själv senare kan gå in mer på djupet på egen hand.
Workshopdator (klassrumskurs)
Dator finns på plats. Du kan välja att låna Mac eller Windows som workshopdator på våra kurser. Valet görs i bokningsformuläret.
Små grupper
Max antal deltagare på våra kurser är endast 8 personer.
Nästa steg
Kursledaren
Våra kursledare arbetar aktivt som frilansare både med utbildning, reklam och produktion av webbplatser. Vi har varit aktiva i branschen sedan mitten av 90-talet och har lång erfarenhet. Vi är Adobe Certifierade Instruktörer och Experter vilket innebär djupa och avancerade kunskaper inom Adobes programvaror.
Har du frågor?
Om du undrar över någonting är du välkommen att kontakta oss på telefon 08 406 00 30 eller info@mediakurser.se